Pages

Thursday, August 19, 2010

bagilah saya kalau tak nak....

assalamualaikum...



aper kabar sahabtku? mlm nih ku kuatkan semangat untuk stay up wah!! stay up cm nk wat revision jer ....



terasa terpanggil tuk bercerita and share with you all about the latest and the keboowwww issue nowadays
ISSUE BUANG BAYI

(pic taken from one website that i forgot the name - thank you)
kesian babies nih :'(
hari hari ader jer cter pasal org buang baby. why? why? why? why? why? baby tuh tak bersalah. Parent die yang bersalah. dah tau buat pandai2 lah tanggung. tak nk baby nih nape tk nk gugur jer mula2? aper die, DOSA?? SAKIT?? ingat bersalin tuh tk sakit ker?? buang baby tak dosa ker?? saya tahu saya bukan di tempat anda. i know i m not in your shoes. but comon tak kesian ker tgk baby tuh mati cmtuh penat penat ko teran push push sorok sorok pastuh buang jer....nauzubillah




kalu betul lah buntu tinggalkanlah baby tuh kat tempat yang akan ader org jage die.... kesian die... dhlah die sesuci kain putih ... nape nk dikotorkan dan dibuang die merata2... kalu begini lah attitude masyarakat kiter mmg terbuktilah kite tak der jauh bezanya dgn masyarakat jahiliah zaman dahulu....umat hujung zaman kan???




kepada rakan2 sekalian yg mengalami masalah ini and tak tau nk wat pe bg lah saya bayi tuh jgn dibuang die kesian die email je saya eh....




saya yg belum lagi menjadi ibu ni pun dh terasa nikmatnya tgk baby yg baru lahir tuh menangis, disusukan, mmbesar, tersenyum dan ketawa.... pikirkan lah yer.




kalu dh terlanjur bertaubatlah Insyallah Tuhan Maha Pengampun dan Maha Mengetahui Insyallah..


so, jgnlah buang bayi. kesian sgt kat die. saya merayu sgt2 kasihanilah bayi yg tak berdosa tuh... ramey di luar sana inginkan anak tp tak dikurniakan anak... sepatutnya anda bersyukur..dan anda ptt bangga kerana anda seorg wanita yg sempurna yg dpt melahirkan seorg bayi yg keluar dr perut anda sendiri dan bergelar seorg ibu..




salam keinsafan dr saya untuk malam ni



amin~




p/s someone told me "perempuan yang tdk melahirkan anak ibarat tikar yang usang disimpan di dlm rumah" tp jgnlah kiter beranak dh tuh pg buang anak tuh pulak.

0 comments:

Post a Comment

thanks for your support (,")